10 november 2010

Se min kjole....

 På denne tiden i fjord ble jeg bedre kjent med symaskinen min. Moro var det, men det var ikke bare-bare å bli venner med syfaget!  Det ble mye  mønster ark, saks, nål, blod, tråd, frustrasjon, telefon samtaler til mor, aha opplevelser, glede, begynne på nytt, telle til 3, rot, hekling, knekte synåler, te og god musikk!











 




Forholdet mellom meg og symaskinen går framover, lærer stadig noe nytt. Men Husqvarna har sine dårlige dager ennå:o)  Det er aldri jeg som begynner å krangle det er alltid hun!  Mønstrene jeg har sydd etter er fra boken "Barnetøy du selv kan sy 0-4 år" som jeg arvet av Mammsen. Jeg var så heldig og fant 2 bøker til av samme forfatter (Elsebeth Gynter) på Fretex her om dagen! Lykke! Så nå kan jeg sy til meg selv også! Masse fine grunnmønster der du kan la fantasien ta over! 







3 kommentarer:

an-magritt sa...

Så FLINK du har vært!!
Det er så gøy å sy barnetøy, og jeg ser fram til å se mange flere av dine kreasjoner.

:)

Ha en fin kveld!!

(Ser av bildet til høyre her, at du har lik kakeboks som meg. Hurra!)

An-Magritt

Marika C. Hetland sa...

Det er så koselig å følge bloggen din, Ida! Åsså så kjekt med sybøker! Hvilket forlag har gitt ut bøkene av Elsebeth Gynter? De har jeg lyst til å prøve og få tak i... Har så smått begynt å snuse litt på et vennskapsforhold med min symaskin... Tihi...
Hils gemalen!
Smil

Fhager sa...

Ann Magritt:
Tusen takk! Koselig att du vil "følge" meg også! Elsker alt av bokser og fat fra IRA-danmark! Men det er ikke bare meg som har oppdaget disse lekkerbitene, så ikke så lett å få napp når man går på loppis lengre!

Du og rådyret må ha en kjempe fin torsdag!:o)

Kram


Marika:
Koselig att du tok turen innom!
Du kan faktisk fortsatt kjøpe bøkene! De er utrolig populære! Kan kjøpe de på nett her: http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8764103331 Ellers kan det jo være att du er like heldig som jeg var på Fretex! Moro er det! Håper du har det bra og nyter dagen!

Kramkram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...